Sport i wszelaka aktywność fizyczna jest w naszym życiu bardzo ważna, gdyż dzisiejszy rytm życia sprawia, że większość czasu spędzamy najczęściej przy pracy biurowej i nie mamy w naszym życiu czasu, aby trochę się poruszać.

Odpoczynek wbrew pozorom ma kluczowy wpływ podczas ćwiczeń

siłowniaBrak aktywności fizycznej prowadzi najczęściej do tego, że zbędne kilogramy będą się coraz szybciej gromadziły w naszym ciele, a my sami będziemy się czuć bardzo zmęczeni i słabi. Niezwykle szybko będziemy się męczyć. Z drugiej jednak strony spędzanie wielu godzin na siłowni również może prowadzić do złego stanu zdrowia naszego organizmu. Ćwiczenia na urządzeniach takich jak orbitrek treningowy, ławka na siłownie czy bieżnia treningowa angażują do pracy bardzo wiele części naszego ciała, a także wzmagają do pracy nasze serce oraz inne organy. Czasami zdarza się, że postawiony na siłowni cel jakim może być szybkie umięśnienie ciała lub zrzucenie kilku kilogramów często bardzo nas motywuje i źle zabieramy się za jego osiągnięcie. Ćwiczymy często ponad nasze siły i zalecenia trenera, a do tego większość ćwiczeń wykonujemy źle. Musimy pamiętać, że nagłe zmiany są źle przyjmowane przez nasz organizm, gdyż najczęściej są one dla niego szokiem. Wszystkie zmiany związane z dietą i treningiem musimy wprowadzać stopniowo. W naszym treningu musimy znaleźć czas na odpoczynek. Możemy np. po ćwiczeniach położyć się na stół do masażu i oddać się relaksującemu masażowi lub nawet udać się do pubu i pograć w piłkarzyki przy towarzystwie znajomych. Możemy sobie nawet pozwolić na odrobinę alkoholu. Podczas ćwiczeń nasze mięśnie będą narażone na ogromny wysiłek oraz przeciążenia. W naszej sferze hormonalnej dzieją się wtedy inne rzeczy niż przed rozpoczęciem ćwiczeń, gdyż u mężczyzn powoduje to np. wytwarzanie testosteronu. Mięśnie ulegają również często uszkodzeniom, zwłaszcza na początku treningu. Odpoczynek jest wtedy porą na ich regenerację.

W przypadku niewystarczającego odpoczynku w treningach grozi nam tak zwany martwy punkt, czyli brak postępów w treningu. Objawia się on zaprzestaniem wzrostu tkanki mięśniowej czy brakiem zrzucanych kilogramów. Jest to dla nas sygnał od naszego organizmu, że ma dość i że musimy trochę odpuścić i zmniejszyć na jakiś czas obciążenia.