Nowoczesna technologia obecna w branży rowerowej, pozwala nam na wyeliminowanie wielu uciążliwości, takich jak na przykład notoryczne przebijanie dętek. Aby tego uniknąć, rowerzyści coraz częściej decydują się na wymianę dętki na system tubeless. Jakie plusy niesie za sobą tego typu rozwiązanie i w jakich rowerach możemy w ten sposób uszczelnić oponę?

Mleczka uszczelniające do opon rowerowych

uszczelniacz do oponTego typu systemy możemy stosować nie tylko w rowerach MTB. Coraz częściej na zalanie opony uszczelniaczem decydują się także osoby, które jeżdżą rowerami szosowymi, trekkingowymi czy szutrowymi. Uszczelniacz do opon pozwala także na wykorzystanie innej funkcji opony. Mianowicie może on być używany przez rowerzystów, jeżdżących na rowerach górskich lub przełajowych, do pompowania niższego ciśnienia. Dzięki wyeliminowaniu możliwości przyszczypnięcia dętki, rowerzyści mogą osiągać większy poziom wygody, podczas jeżdżenia po ubitych i wyboistych ścieżkach. uszczelniacz potrafi załatać małe dziurki, które są zasklepiane podczas obrotu koła nawet bez wiedzy rowerzysty. Dzięki temu mamy mniejsze szanse na przebicie koła, a także możemy uniknąć uciążliwego zmieniania dętki na zawodach, które potrafi pozbawić nasz szans na zajęcie miejsca w klasyfikacji. W wielu wypadkach mleczka uszczelniające mogą być stosowane w oponach dedykowanych do systemów bezdętkowych, które zapewniają szczelność całego systemu.

Dzięki stosowaniu dedykowanych taśm do obręczy i wentyli, cały system tubeless może być odporny na uciekanie powietrza. Taśma przeciwdziała rozszczelnieniu się systemu od strony nypli, a specjalne wentyle z uszczelką mogą stanowić jedyny element, który nadaje się do pompowania koła uszczelnionego mleczkiem. Są to markowe wentyle typu presta.