Marketing to jedna z branż, która w dobie kryzysu ekonomicznego ulega stałym zmianom. Ciężko powiedzieć, aby tak nie było jeszcze przed kryzysem jednakże zdecydowanie wpływ kryzysu jest na tą branżę ogromny. Marketingowcy muszą obecnie dwoić się i troić aby dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców i przekonać ich do zakupu oferowanych przez siebie produktów i usług.

Spoty reklamowe w telewizji

spoty reklamoweAby jednak móc skutecznie tego dokonywać niezbędne jest podejmowanie oraz zmodyfikowanie znanych dotąd metod. Jedną z tych znanych, których zmianę możemy właśnie obserwować jest video marketing. Popularne telewizyjne filmy promocyjne oraz emitowane za pośrednictwem radia spoty reklamowe to coś co zna każdy z nas. Obecnie jednak marketingowcy podejmują szereg działań których zadaniem jest sprawienie aby filmy reklamowe odzyskały swoją dawną moc a wiec siłę rażenia na odbiorców. Obecnie filmy reklamowe to częściej niż pojedyncze spoty reklamowe, całe serie reklam z tymi samymi bohaterami, których kolejne perypetie poznajemy w kolejnych filmach promocyjnych. Jest to celowy zabieg, który reklamę upodabnia do serialu. Przez zastosowanie go, w pewnym momencie zaczynamy traktować reklamę i jej bohaterów niejako jak rodzinę serialowych Mostowiaków, czyli sąsiadów.

W ten sposób właśnie tworzy się więź między bohaterami reklam a potencjalnymi nabywcami na której zależy właśnie marketingowcom i właścicielom przedsiębiorstw, gdyż przynosi to pożądany efekt marketingowy. W ten właśnie sposób tworzy się coś czego marketing dotąd nie znał, jest to jednak wytwór i konsekwencja globalnego kryzysu ekonomicznego i konsekwencji jakie walka z nim pociąga.