Samochody wyścigowe nie były tanie w utrzymaniu, a z racji bardzo mocnych silników, były również bardzo paliwożerne. Nawet najbardziej doświadczone drużyny nie mogłyby więc zbyt długo utrzymać takiego samochodu na chodzie bez wpływów od sponsorów. Oczywiście, owe wpływy wymagały umieszczenia reklamy sponsorującej firmy na karoserii samochodu.

Trwałe reklamy na samochód

reklamy na aucie - cenaW zależności od wysokości wpływów i statusu sponsora, reklamy bywały bardzo różne, od niewielkiego loga w mało widocznym miejscu samochodu, po reklamę zajmującą nieraz i połowę karoserii. Niezależnie jednak od relacji ze sponsorami, niemal wszystkie drużyny posiadały reklamy na aucie – cena wykonania takiej reklamy była bowiem bardzo niewielka, a nałożenie jej na karoserię było kwestią kilku minut. Bardzo wiele warsztatów samochodowych wykonywało takie reklamy, a znaczna część z nich przeznaczona była dla profesjonalistów, gdyż oferowała również usługi tuningu i nakładania folii ochronnych na karoserię. Większość naklejek używanych do tworzenia reklam posiadało nie tylko mocne spoiwo, zapobiegające odklejeniu się naklejki podczas jazdy, ale również wytrzymały materiał. Jazda nawet po trudnym terenie nie była w stanie wyrządzić takim reklamom większej szkody, i nie musiały być konserwowane w specjalny sposób. Spoiwo, mimo iż mocne i odporne na warunki na drodze, nie powodowało jednak uszkodzeń lakieru.

W razie potrzeby mogło być szybko usunięte specjalnym preparatem rozpuszczającym bez obawy o naruszenie lakieru czy samej karoserii. Obecnie można było stworzyć praktycznie każdy wzór reklamy na samochodzie, więc używane były one zarówno przez profesjonalistów i drużyny sportowa, jak również przez prywatne firmy do zareklamowania działalności na pojeździe firmowym.

Close Menu